Followers

Wednesday, July 27, 2011

Ambitions !

Yo peeps . Nampak title kat atas ? Haaaa , today aku nak cerita sikit pasal cita cita ataupun dlm bahasa English : ambitions ! Agak agak korang semua terkejut tk kalau aku cakap aku sendiri belum ada cita cita ? Bukan malas nak fikir pasal masa depan aku , taaapppiiiii , setakat nih aku tak tahu lagi arah mana yg aku patut pilih . Berserah dengan Allah SWT jea tk cukup , mesti kena berusaha kan ? Bila aku fikir fikir balik , mak aku selalu cakap " you should choose medical courses , since our families all worked in that course" ( Sorry , broken English *adehh HAHA ) Cuba korang bayangkan , mak aku Medical Lab Technologist ( Juruteknologi Makmal Perubatan ) , makcik aku Nurse , makcik aku yg ag sorang tu pun nurse jugak . Bapak aku pun sama mcm mak aku , Medical Lab Technologist juga . So , kiranya kalau ikut mak bapak aku , diorang sebenar benarnya nak aku teruskan legasi perubatan diorang tu . Pernah jugak sekali aku bagitau mak aku , "mak , nanti besar nak jadi pilot bole ?" and my mom was like "what ? NO.Pilot is for a man , fara . Not a girl like you . Find other" HAH . Thats why aku sampai skrg still tertanya tanya , apa aku nak jadi bila besar nanti ? And selepas aku berfikir setengah masak , akhirnya aku putuskan untuk memilih Pakar Bedah sebagai cita cita aku . Hell yea . Medical tu beb . HAHA . Aku plan untuk masa depan aku nanti aku nak study , amek master ape sume , jadi pakar bedah , cari duit banyak banyak smpi aku kaya , belikan mak bapak aku banglo sebijik , kereta sebijik , then kawin . InsyaAllah . Kalau umur aku panjang . Amin .

No comments: